cakenbake.blogg.se

Den lite sötare bloggen.

Budapestrulle med hallon och Daimhack!

Kategori: Recept

Blev sugen på att göra en bakelse efter jag sett på hela Sverige bakar och då ploppa Budapestrulle upp i mitt huvud och där spann idéerna vidare. Detta är mitt recept och resultat.

6 äggvitor.
3dl socker
Lite pressad citron
2msk marsanpulver

Fyllning
3dl grädde
1dl hallon
2 daim

Vispa upp vitorna med socker och citron, få upp ett vitt skum och ha i resterande. Spritsa sedan ut marängen och kör den i ugnen på 175 grader ca 20 min beroendes på ugn.
Låt svalna, ha på fyllningen och rulla.
Ha över lite smält choklad och dekorationen är valfri.
Jag slängde ihop denna lite snabbt för jag var så sugen på att testa denna varianten. Så jag tog lite filéad apelsin som dekoration.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: