cakenbake.blogg.se

Den lite sötare bloggen.

apple pie in new version :D

Kategori: Recept

 
Jag är ingen pajälskare, så därför valde jag att göra en äppelpaj på mitt vis, som passar mig och min
smak, och det visa sig bli en riktig hit lär jag säga. :) en knäckig äppelpaj  ...
 
2 stora äpplen
1tsk mald ingefära, kanel, strösocker, kardemumma, vaniljpulver, koko . (Blanda allt)
20 g grovhackad vit choklad
1 msk vit sirap
 
Täcket
 
2 tsk vaniljsocker
3msk socker
2dl havregryn
100g smält smör
3msk marshmallowfluff
1dl koko.
 
Blanda äpplen och resterande ingredienser, lägg i en form.
 
Blanda alla torra ingredienser, micra smöret och rör ner i de torra ingred. ha ner m. fluffet.
lägg på täcket för över äppelblandningen.
 
Ugn 175grader ca 20 min. avsluta med att riva över lite vit choklad.

Kommentarer

  • Elin säger:

    Hej!
    Såg att du hade skickat en kommentar till mig angående ett oblat med Justin Bieber. När jag gjorde Bieber-tårtan använde jag mig inte av någon oblat utan jag modellerade honom. Inte för att det blev så likt, men tjejen som fyllde år blev nöjd;) Så tyvärr vet jag inte var du kan hitta ett oblat med honom på:(
    Ha en fin kväll!

    2012-11-14 | 17:11:08
    Bloggadress: http://ensmaksak.blogg.no

Kommentera inlägget här: